Reklamasjonsbetingelser
Support og kontakt
Ved feil eller mangler ved leverte produkter plikter kunden å kontakte vår reklamasjonsavdeling umiddelbart og før eventuelle utbedringer eller inngrep foretas. Vår support- og reklamasjonstelefon er døgnbemannet. Reklamasjoner som ikke er forhåndsvarslet, eller hvor inngrep er foretatt uten samtykke fra oss, vil ikke bli godkjent og kan føre til avslag på kravet.
Fakturering
Kostnader i forbindelse med reklamasjon skal ikke faktureres uten vår skriftlige forhånds godkjenning. Fakturaer som er utstedt uten forhåndsavtale vil bli avvist og returnert uten videre behandling.
Kostnader og skjema
Ved godkjent reklamasjon skal det defekte produktet returneres til oss sammen med korrekt utfylt reklamasjonsskjema. Dette skjema er obligatorisk og må følge produktet ved retur. Reklamasjonsskjemaet er tilgjengelig her: Reklamasjonsskjema. Kreditering av eventuelle kostnader eller utskiftede produkter skjer først etter mottak og kontroll av det returnerte produktet.
Reklamasjonsfrist
For næringsdrivende gjelder reklamasjonsfristene i henhold til kjøpsloven av 13. mai 1988 nr. 27. Kjøper plikter å reklamere innen rimelig tid etter at mangelen ble eller burde vært oppdaget. Reklamasjon må uansett fremsettes senest to år etter levering, med mindre annet er skriftlig avtalt.
